oturs kvällen för min del

jälvar vad jag har haft otur igår kväll/natt på jobbet.
Det började med att jag skulle ta bort disk på ett bord, det stod ett vin glas och två fulla.
Jag tog den som var tom men då välte den och glaset välte de andra glasen. Så en tjej fick RÖTT vin på sig. jag skämdes som fan men som tur var fick hon "bara" på sina stumpbyxer och pytte pytte lite på hennes skjorta vid ärmen. Hon blev inte arg som tur var för hon sa att det händer alla plus att hon hade samma yrke som jag. TUR!
Andra saken som hände var, jag skulle göra två GT till två killar, gjorde dem. Men dem kom tillbaka med drinkarna. Jag hade hällt i soda istället för tonic vatten, pinsamt!
Tredje grejen som hände var att jag serverade rött vin till en dam, tog den enda flaskan som fanns där och den var även öppen. Den "riktigt" bartendern var på vift så jag kunde ej fråga honom om jag fick ta den flaskan eller inte men jag gjorde det ändå. Jag serverade alkoholfritt vin, pinsamt! men som tur var hann vi byta vinet innan on gick från baren
Nu trodde ni allt att det var slut men nejnej, sista grejen som hände var att jag stod där alla ölglas står skulle sträcka mig för att ta några smutsiga glas och då välter jag ölglasen, som tur var gick inget sönder men ändå.

vilken kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0